Przystanek „Politechnika” – Kraków

Zleceniodawca: Budimex – Dromex S.A.

Dane techniczne:
Wymiary głównego korpusu – 52,20 m x 22,45 m x 9,90 m
Srednica wysokości w świetle – 8,48 m
Łączna kubatura obiektu – 13 220 m³

Technologia:

Przystanek wykonywany tradycyjną metodą budowlaną jako monolityczna skrzynia żelbetonowa.

Obiekt wykonany na trasie podziemnej części linii Szybkiego Tramwaju w Krakowie. Składa się z trzech zasadniczych elementów: głównego korpusu, przejścia podziemnego wraz z klatką schodową od strony wschodniej oraz klatek schodowych od strony zachodniej. Główny korpus przystanku to dwuprzęsłowa skrzynia żelbetonowa zaprojektowana jako konstrukcja monolityczna. Przejście podziemne wykonano w tej samej technologii, natomiast zewnętrzne klatki schodowe wykonano częściowo w formie zamkniętej jednokomorowej ramy prostokątnej, a częściowo otwartej od góry półramy żelbetonowej.

Położenie geograficzne

Wszelkie prawa zastrzeżone

PeBeKa