Metro

Zdobyte przez PeBeKa doświadczenie w realizacji tuneli metodą NATM i górnicze doświadczenie w budownictwie podziemnym na terenie LGOM-u zmobilizowały przedsiębiorstwo do starań o udział w projektach związanych z budową tuneli metra i obiektów im towarzyszących.

Uczestnictwo w budowie warszawskiego metra było dla firmy dużym wyzwaniem technicznym i technologicznym. Udział Spółki w tej inwestycji rozpoczął się w 1987r. Przez długi okres Generalna Dyrekcja Budowy Metra nie znajdowała wykonawcy gotowego podjąć się realizacji przejścia tunelami szlakowymi pod Trasą Łazienkowską. Zaproponowana przez PeBeKa technologia tarczowego drążenia tuneli szlakowych wyeliminowała groźbę zatrzymania ruchu na głównej trasie komunikacyjnej stolicy na linii wschód-zachód przez co najmniej dwa lata.
W latach 1988-2008 przedsiębiorstwo jako członek konsorcjum wykonało siedem wschodnich tuneli szlakowych pomiędzy stacjami Politechnika i Marymont, o łącznej długości 5400 metrów, zrealizowało również część tunelu B20 oraz stację A20 „Słodowiec”. Spektakularną budową była realizacja stacji „Politechnika” na zasadach generalnego wykonawstwa.
Ostatnim przedsięwzięciem była budowa węzła komunikacyjnego Młociny, aktualnie największej tego typu inwestycji komunikacyjnej w Polsce. W ramach tego zadania wykonano dwutorowy tunel o długości blisko 700 m, stację A23 o długości 145m, tory odstawcze - tunel trzynawowy o długości 295 m oraz sam węzeł komunikacyjny Młociny. 
Oprócz budowy warszawskiego metra, PeBeKa w latach 1988-1993 wykonywała zlecenie w ramach I etapu budowy metra w Algierze. Zakres robót dotyczył budowy dwóch stacji i trzech odcinków tunelu szalkowego o łącznej długości 1,3 km. Kontrakt zobowiązywał przedsiębiorstwo do wykonania niezbędnych prac badawczych oraz szkolenia i nadzoru algierskich ekip na wszystkich stanowiskach pracy.

Wszelkie prawa zastrzeżone

PeBeKa